Indmeldelse for spejdere

Glade spejdere

Det er populært at være spejder i Skovgruppen og derfor har vi desværre venteliste til flere afdelinger. Vi optager løbende nye medlemmer enten direkte ved henvendelsen, eller fra venteliste, så snart der er en ledig plads på årgangen.
Du er velkommen til at skrive dit barn op hos os, men ønsker du at få en plads før vi kan tilbyde det, henviser vi til de andre spejdergrupper i lokalområdet. Se oversigten over Vestegnens spejdergrupper på vestskov.dk.

1. Opskrivning på ventelisten

Ønsker man at blive medlem i Skovgruppen, skal man gå ind til indmeldelsesformularen og taste alle oplysninger ind. Det er især vigtigt at taste skole og klassetrin, da det også er en af de ting vi kikker efter når vi tager ind fra ventelisten. Bemærk at oplysninger om forældre/pårørende også skal registreres i medlemssystemet.

Hvis der er plads i den afdeling barnet skal starte i, kan man starte med det samme. Ellers må man stå på ventelisten indtil der bliver plads. 

2. Deltag i prøvemøder

Når der er en ledig plads, vil børn på ventelisten blive kontaktet af den medlemsansvarlige og tilbudt at deltage i prøvemøder. Her får I lejlighed til at se og opleve om et medlemskab er sagen. Nye spejdere, der begynder i forbindelse med sæsonstart i august, bedes foretage indmeldelse senest d. 25. september. Starter man på øvrige tidspunkter af året, har man mulighed for at deltage i op til to prøvemøder, før man tager stilling til om et medlemskab er sagen.

Hvis I alligevel ikke ønsker at blive medlem, bedes I give besked til den medlemsansvarlige hurtigst muligt, så andre kan få pladsen.

3. Indmeldelse

Når I er sikre på at jeres barn ønsker at blive medlem, skal den medlemsansvarlige have besked.

I vil efterfølgende blive opkrævet et indmeldelsesgebyr på 200,- kr. I modtager efter tilmeldingen en automatisk mail med bekræftelse på registreringen.

4. Børneattest

Bemærk: Starter medlemmet hos Familiespejd, skal der også udfyldes en børneattest for forældre/pårørende. For at kunne indhente børneattesten skal den medlemsansvarlige bruge forældrenes CPR-numre, der kan sendes på mail til medlem@skovgruppen.dk. Husk også at skrive barnets navn. Der sendes derefter en digital anmodning og indenfor 14 dage vil der dukke en anmodning fra Rigspolitiet op i forældrenes e-boks. Den skal godkendes, og så er det faktisk det.

Når man ikke at godkende anmodningen indenfor de 14 dage, vil ansøgningen automatisk blive sendt igen, og man får så en ny chance på 14 dage.

5. Udlevering af medlemspakke

Når den medlemsansvarlige har registreret jer i medlemssystemet, modtager I herefter en medlemspakke til det nye medlem på førstkommende møde. For nye medlemmer hos familiespejd (3-5 år) udleveres medlemspakken dog ikke, før vi har modtaget mindst én børneattest for de pårørende. Medlemspakken indeholder tørklæde, mærker, sangbog m.v. samt loginoplysninger til medlemssystemet, så I har mulighed for selv at vedligeholde jeres kontaktoplysninger m.v.